Cartoon Characters’ Show  (Çizgi film kahramanları gösterisi)

Cartoon Characters’ Show (Çizgi film kahramanları gösterisi)

Uygulamada 2024-2025 eğitim-öğretim yılının 1. Döneminde  2.,3.,4. Ünitelerde öğrencilerin öğrenmiş oldukları İngilizce kelime ve kalıpları kullanmaları, tüm öğrenme çıktılarını bir araya getirerek kendilerini İngilizce olarak konuşma becerisinde ifade etmeleri sağlanmıştır. Bu proje aşağıda belirtilen aşamalar gerçekleşmiştir:

 

1.       2., 3.ve 4. Ünitelerin(Nationality,Cartoon Characters, Free Time)  kazanımları çeşitli oyun ve etkinliklerle, flaş kartlarla, görsellerle,videolarla destenmiş olup öğrencilerin kelime ve kalıp öğrenimleri, kelimelerin doğru telaffuzları ve konuşma becerilerindeki gelişmeleri kalıcı hale getirilmeye çalışılmıştır.

 Nationality ( Milletler) ünitesinde öğrenciler ülkelerin ve milletlerini isimleri, nereli olduklarını rahatça ifade edebilecek duruma gelmişlerdir.

Bu ünitede ülkelere ait flaşkartlar kullanılarak ülke-millet gibi bu yaş grubu için soyut olan bir konu somut hale getirilmek amaçlanmıştır.

( Where are you? What natinality are you ?)

Cartoon Characters ünitesinde öğrenciler farklı çizgi film karakterlerini ve onların yeteneklerini ve yapamadıkları şeyleri İngilizce ifade etmeyi öğrenmişlerdir. ( can/ can’t)

Burada ise öğrenciler neler yapabildiklerini/ yapamadıklarını fiziksel hareketler aracılığı ile bir video haline getirip sınıfta paylaşımda bulunmuşlardır.

Free time ünitesinde ise öğrenciler boş zamanlarında neleri yapmayı sevdiklerini veya sevmediklerini ifade etmeyi öğrenmişlerdir. ( I like / I dislike)

Bu ünitede öğrenciler yapmayı sevdikleri/ sevmedikleri şeyleri snap words/ pictionary ( kelimenin farklı teknik kullanılarak resimle ifade edilmesi) çalışmaları yapmışlar ve sınıf panosunda bunu sergilemişlerdir.

Ünitede öğretilen İngilizce kalıplar( collocations) bir eğlenceli bir yarışma ile pekiştirildi.

2.       Öğrencilerin her ünite sonunda öğrenim çıktıları sınıf içi ve sınıf dışı etkinlik ve oyunlarla desteklenmiş olup, öğrenmeler kalıcı hale getirilmiştir.

 

3.       Projenin son aşamasında ise öğrenciler yukarıda bahsedilen kazanımları elde etmiş ve bunları birleştirerek bir performans gösterisi haline getirmişlerdir.

 

Gösteride gönüllük, ilgi ve yetenek esasına dayalı seçilmiş 20 öğrenci sevdiği bir çizgi film karakteri seçip bu karakterin maskesini tasarlayıp, karakterin yaşından, nereli olduğundan, neleri sevip sevmediğinden, neler yapıp neler yapamadığından bahsederek İngilizce konuşma becerisini aktif olarak kullanmıştır.

Proje öğrencilerin gösteriyi İngilizce ve rehber öğretmenlerinden oluşan jüri önünde sunarak bir yarışma formatında gerçekleştirmesiyle sonlanmıştır. En iyi performans gösteren ilk 3 öğrenci kelime telaffuzları, cümlelerin doğruluğu, ses tonu, anlam bütünlüğü ve maske tasarımı özeni kriterleri puanlanarak seçilmiş ve İngilizce etkinlik katılımı sertifikası ve hediye ile ödüllendirilmiştir.

06.01.2025 91


06-01-2025
06-01-202506-01-202506-01-202506-01-202506-01-202506-01-202506-01-202506-01-202506-01-202506-01-2025