“ÖĞRETMENĠMDEN ÖĞRENĠYORUM, BABAMLA OYNUYORUM.” Projesinde, öğrencilere ilk olarak sınıfta öğretmen oyunları tanıtır. Oyunlarda uyulması gereken kuralları öğrencilere sözlü olarak anlatır. Daha sonra basitten zora doğru olacak şekilde birkaç oyunu uygulamalı olarak gösterir. Oyunlarda yapması gerekenleri hem anlatır hem de oyun üzerinde aşama aşama gösterir. Daha sonra öğrenciler sınıf öğretmeninin gözetiminde sınıfta oyunları oynar. Öğrencilerin oyunlarda yeterince pratik kazandıktan sonra evde babalarıyla sınıfta oynadıkları gibi oynanması istenir. Evde çocuklar önce oyunu tanıtır. Oyunda uyulması gereken kuralları açıklar. Örnek olarak bir oyun gösterdikten sonra babasıyla oyunu oynar. Proje kapsamında bir hafta kağıt kalem oyunu bir hafta kutu oyunu olacak şekilde toplam 6 oyun oynayacaklardır. Projemizde Sudoku, Sihirli Piramitler ve ABC Bağlama kağıt kalem oyunu ile Akıllı Bardaklar, Qbitz ve Hedef 5 kutu oyunları oynatılacaktır. Oyunlarımız şu şekilde sırayla oynatılacaktır: 1.hafta oyunumuz Sudoku kağıt kalem oyununun kuralları: Her satırda rakamlar bir kez kullanılmalıdır. Her sütunda rakamlar bir kez kullanılmalıdır. Her bölgede rakamlar bir kez kullanılmalıdır. 2.hafta oyunumuz Akıllı Bardaklar kutu oyununun kuralları: Oyuna başlarken her oyuncuya 5 farklı renkten oluşan bardak verilir. Kutu içerisinde çıkan kartları arkası dönük şekilde üst üste konur. Zil de aynı şekilde herkesin ulaşabileceği şekilde masanın ortasına konur. Oyunculardan biri destenin en üstündeki kartı açar ve ortaya koyar. Bütün oyuncular en hızlı şekilde bardakları dizmeye çalışır. Bardakları doğru dizdiğini düşünen ilk oyuncu hemen zile basmalıdır. Herkes bardaklarını dizdikten ve zile bastıktan sonra; zile basan ilk oyuncunun bardakları kontrol edilir, eğer bardaklarını doğru şekilde dizdi ise kartı kazanır ancak eğer bardaklar doğru dizilmemiş ise zile sonrasında basan oyuncu kartı kazanır. 3.hafta oyunumuz Sihirli Piramitler kağıt kalem oyununun kuralları: Piramidin üstündeki daireden başlanıp, birbirine komşu dairelerden ilerleyerek tabana ulaşmalıdır. Her sırada sadece bir rakam boyanmalıdır. Her rakam bir kez boyanmalıdır. 4.hafta oyunumuz Qbitz kutu oyununun kuralları: Oyunun amacı kart üzerindeki şekli tabla üzerinde oluşturmak. Ortaya 77 kart arkası dönük şekilde üst üste konur. Her oyuncu istediği renkteki tablayı ve küpleri alır. En üstteki kartın ön yüzü çevrilir ve zamanla yarış başlar. Oyuncular en hızlı şekilde karttaki şekli tablalarında da oluşturmaya çalışırlar. Doğru yaptığını düşünen oyuncu renkli küpler diye bağırır ve tabladaki şeklin doğruluğu kontrol edilir. Eğer doğruysa oyuncu o kartı kazanır. Oyun sonunda en fazla kartı alan oyuncu oyunu kazanır. 5.hafta oyunumuz ABC Bağlama kağıt kalem oyununun kuralları: Harfler yatay ve dikey çizgilerle birbirine bağlanmalıdır. Bütün noktalar kullanılmalıdır. Harfleri bağlayan çizgiler kesişmemelidir. Çizgiler harflerin üzerinden geçmemelidir. 6.hafta oyunumuz Hedef 5 kutu oyununun kuralları: Her oyuncunun elinde 28’er adet pul bulunur. Oyuna başlamak için kura çekilir ya da oyuncular aralarında anlaşarak kimin başlayacağına karar verebilirler. Sırası gelen oyuncu tek bir pul olmak kaydıyla pulunu oyun platformundaki deliklerden birine bırakır. Oyunda amaç, yatay, dikey ya da çapraz olarak 5’li bir set oluşturmaktır. Oyundaki en önemli kural, oyunu ilk 5’liyi oluşturanın kazanmasıdır.